בניית אתר דייטינג והיכרויות, בימינו הדיגיטליים שבהם ישנם כל כך הרבה אתרים בנישה הזאת, זה לא פחות מאשר מיזם מרתק שיכול להיות מתגמל מאוד, הן מבחינה אישית והן מבחינה עסקית. עם זאת, חשוב להבין את האתגרים וההיבטים השונים הכרוכים בכך לפני שמתחילים. לפני שחושבים על כיוון של משהו כמו קידום אורגני או שיווק מכל סוג, האם לקחתם בחשבון במה בניית אתר היכרויות כרוכה? – קראו כאן >>
בונים אתר היכרויות – מיהם קהל היעד שלו?
הגדרת קהל היעד היא כנראה הצעד הראשון. להגדיר בבירור את קהל היעד של האתר, זו פעולה מקדימה לכל פעולה אחרת כי היא משליכה על כל הפעולות שתבצעו לאחר מכן, כולל קידום בגוגל או בניית אתר או כל פעולה אחרת. לכן, מומלץ לשאול את השאלות הבאות:
- למי מיועד אתר ההיכרויות?
- אילו אנשים אתם רוצים למשוך?
- האם האתר יהיה חינמי בחלקו?
- האם יש לכם איזושהי רשימת דיוור של קהלי יעד רלוונטיים?
- האם אתם פונים אך ורק לפלח מסוים של קהלי יעד?
- האם תרצו להתמקד בנישה ספציפית, כמו רווקים צעירים, הורים יחידים, דתיים או חרדים, או אנשים בעלי תחומי עניין משותפים?
בסופו של דבר, הבנת קהל היעד של האתר תעזור לכם לקבוע את התכונות, העיצוב והפונקציונליות של האתר עצמו.
מה החזון שלכם לגבי עיצוב ותכונות האתר?
בסופו של יום, או אולי בתחילתו של דבר, כל אתר דייטינג צריך לכלול פיצ'רים, מאפיינים ותכונות ייחודיות וחיוניות לו. למשל, פיצ'רים כמו יצירת פרופיל בצורה ייחודית לאתר, חיפוש משתמשים אחרים, שליחת הודעות וניהול התאמות. אלו הם בדרך כלל המאפיינים הבסיסיים של כל אתר היכרויות מצליח. כמו כן, בהתאם לקהל היעד שלכם ולמטרות שלכם, ייתכן שתרצו להוסיף תכונות נוספות כמו צ'אט וידאו, התאמות לפי מיקום ברחבי ישראל, אפילו משחקים או בדיקות התאמה. לבסוף, כמובן שחשוב מאוד להבטיח שהאתר שלכם מאובטח ושומר על פרטיות המשתמשים. לכן ודאו שאתם משתמשים בטכנולוגיות אבטחה מתקדמות ויש לכם מדיניות פרטיות ברורה לקהלי היעד של האתר והן ברורה מבחינה משפטית.
לגבי העיצוב של האתר, באופן כללי, חשוב שהאתר שלכם יהיה קל לשימוש ומספיק אסתטי ומושך מבחינה ויזואלית. לכן אנחנו ממליצים להשתמש בעיצוב נקי ומודרני, ותנו תשומת לב רבה לתמונות ולגרפיקה. בימינו סרטונים מאוד רלוונטיים, אנשים אוהבים לצפות בהם. כמו כן, בתהליכי השיווק העתידיים של האתר הסרטונים יהיו מאוד אפקטיביים, ולכן חשוב להשתמש בהם. אגב, גם תהליכי קידום אתרים אורגני בימינו דורשים לא פעם פרסום סרטונים, במיוחד בנישות בהן יש תחרות גבוהה. באופן כללי, ומבלי להיכנס לנישה הספציפית של ההיכרויות, האתר שלכם צריך להיות ידידותי לנייד, מכיוון שיותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפונים ובטאבלטים כדי להגיע לאתרים שונים, זכרו זאת.
לסיכום, כמה מילים על קידום אתר היכרויות ודייטינג
לאחר שהאתר שלכם מוכן והוא כבר באוויר, כמובן שחשוב לקדם אותו כדי למשוך משתמשים. לכן אנחנו ממליצים להשתמש במגוון ערוצי שיווק שונים, כלומר לא להתמקד באיזושהי זירה שיווקית אחת ספציפית. למשל, שיווק ממומן בגוגל או קידום מהסוג היותר אורגני, שיווק ברשתות חברתיות כמו פייסבוק או אינסטגרם וכו'. ככה או ככה, חשוב לנסות ליצור קהילה אשר מתקשרת לאתר שלכם. לכן תנסו לעודד אינטראקציה בין משתמשים וליצור תוכן שיעניין אותם. אם יש לכם את האנרגיה לנהל דף קהילה בפייסבוק, מה טוב. אם אין לכם את הכוח או את הזמן לעשות זאת, תמיד תוכלו לשכור מישהו שינהל לכם את הסושיאל. מנהל עמודי סושיאל זה תפקיד לכל דבר, לכן כדאי לבחור מישהו עם ניסיון ספציפי בתחום ההיכרויות והדייטינג.
לבסוף, נשאיר אתכם עם עוד טיפ חשוב – התחילו בקטן. אין צורך ליצור אתר מורכב ומלא תכונות בתחילת הדרך. אתם בהחלט יכולים להתחיל עם אתר בסיסי ולהוסיף בהמשך הדרך תכונות נוספות בהתאם לצורך שלכם. כמו כן, השתדלו תמיד להיות קשובים למשתמשים שלכם. במילים אחרות, שימו לב למשוב של המשתמשים שלכם ושפרו את האתר שלכם בהתאם. זכרו כי עולם ההיכרויות המקוונות משתנה כל הזמן. לכן חשוב להישאר מעודכנים בכל מה שקורה ולבצע שינויים באתר בהתאם. והכי חשוב, אל תתיאשו מהר. אם בשנה הראשונה קשה לכם למשוך גולשים בתשלום, קחו בחשבון שבניית אתר דייטינג והיכרויות יכולה להיות עבודה קשה, אבל זה יכול להיות גם מאוד מתגמל. עם תכנון קפדני, ביצוע וניהול נכונים, אתם יכולים ליצור עסק מצליח שיעזור לאנשים למצוא אהבה. עם זאת, זה לפעמים לוקח זמן, אז שמרו על סבלנות, התמדה ויכולת להמשיך לרוץ קדימה למרות אי-אילו אתגרים שונים.